ASSET Rail meet bovenleiding op historische tram RET

Historische tram uit 1930 met de geavanceerde techniek uit de 21e eeuw meet de bovenleiding voor RET.

In samenwerking met stichting RoMeO (het Rotterdams Openbaar Vervoer Museum) meet en analyseert Assetrail de komende 2 weken, in opdracht van de RET, de gehele bovenleiding in Rotterdam. De combinatie kreeg in de binnenstad van Rotterdam al de nodige positieve reacties vanuit het publiek d.m.v. de duimpjes omhoog!
Met deze combinatie van oude en nieuwe techniek meten we rijdraaddikte, verschuiving hoogte en harde punten en tordering van de rijdraad. De meetcontainer zelf is voorzien van een eigen energievoorziening. Door ook nog gebruik te maken van de tram als trekkend voertuig meten we volledig emissieloos.

Hierbij geeft ASSET Rail Specials invulling aan de ambitie om het spoor (zowel
heavy- als lightrail) verder te verduurzamen en in het algemeen het
terugdringen van de stikstofuitstoot.

Om te zien wat we bij ASSET Rail Specials allemaal doen zie https://www.assetrail.nl/asset-rail-specials/asset-rail-specials-2/.
De metingen worden de komende weken met een snelheid van max. 20 km/h tussen de reguliere dienstregeling gemeten. Het systeem is 100% accuraat m.b.t. detectie van incidenten en de analyse is 24 uur na meting beschikbaar. Mocht je interesse of vragen hebben over de mogelijkheden van dit meetsysteem neem dan even contact op met André van Hoogdalem, a.v.hoogdalem@assetrail.nl.
Speciale dank ook aan Rotterdam Openbaar Vervoer Museum, https://www.rovm.nl/nl